کیف های چرم و جین

راز و رمز مراقبت از کفش های چرم و مجلسی

نکات مهم مراقبت از کفش چرم و جیر
کفشی را که خریداری می کنید همیشه به همان حالت اولیه باقی نمی ماند چرا که باید اصول و نکات مهم برای مراقبت از آنها رعایت شود تا فرم و زیبایی کفش شما همانند روز اول حفظ شود.

اصول مراقبت از کفش های اسپرت و مجلسی با جنس چرم و غیره:
1-راه رفتن زیاد می تواند مدت کارآیی کفش را از بین ببرد، بنابراین از کفاش بخواهید لایه ی نازکی از کائوچو به تخت کفش بچسباند تا از جذب آب و لیز خوردن جلوگیری و به مدت کارآیی کفش اضافه شود. با این کار می توان طول عمر کفش را به چند سال افزایش داد.

2- پاشنه اولین قسمت از کفش است که از بین می رود به خصوص اگر زیاد راه می روید و یا روی پا می ایستید. به هنگام خرید کفش یک جفت ته پاشنه پلاستیکی نیز تهیه نمایید و در صورت نیاز آن را جایگزین پاشنه ی قدیمی کنید تا کفش بیشتر دوام آورد. به محض فرسوده شدن و ظاهر شدن میخ پاشنه، بلافاصله برای تعمیر آن اقدام کنید.

3-به هنگام خرید کفش از هر نوع جنسی که باشد، آن را با اسپری مخصوص ضدآفتاب بپوشانید تا در مقابل جذب آب باران و هر نوع مایع محافظت شود. این کار را سالی چهار بار در ابتدای هر فصل انجام دهید. در صورت خیس شدن کفش چرمی آن را در دمای اتاق خشک کنید و پس از اینکه کاملا خشک شد مقداری کره روی آن بمالید.

4-در صورت لک افتادن کفش ها بلافاصله آن را پاک کنید؛ برای این کار از دستمال نرم یا برس واکس استفاده نمایید و به آرامی عمل کنید. در مورد کفش های چرمی بدانید لکه های نمکی به طور دائم به کفش آسیب می رساند؛ با پارچه ای که کمی نم دارد آن ها را تمیز کنید.

5-برای حفظ شکل و ظاهر کفش، به خصوص کفش های خیس که به هنگام خشک شدن از شکل می افتند داخل آنها را پر از روزنامه کنید. چکمه ها را نیز در حالت خوابیده قرار دهید.

6-برای ایجاد ظاهر بهتر در کفش های کهنه از واکس استفاده کنید. روی کفش های چرمی را با ماده نرم کننده چرب کنید تا چربی به چرم برگردد و کفش نرم شود. برای پوشاندن خط های ایجاد شده روی کفش از واکسی کم رنگ تر از کفش استفاده کنید.

روش های مراقبت از کفش

7-کفش ها را در کمدی با دمای اتاق نگهداری کنید. هوای گرم باعث جمع شدن کفش های چرمی می شود. قرار دادن کفش نم دار در جعبه باعث رشد باکتری و کپک و ایجاد بوی نامطبوع می شود.

8-برای حفظ شکل اولیه کفش بهتر است هر از گاهی از کفش دیگری استفاده نمایید. پیشنهاد می کنیم هفته ای دو یا سه بار از کفشی غیر از کفش همیشگی تان استفاده کنید. البته مسلم است که می دانید داشتن چند جفت کفش عمر هر یک را طولانی تر می کند.

9-بهترین راه محافظت کفش در برابر گرد و خاک قرار دادن آن در کمد یا جاکفشی های کمدی است؛ بد نیست داخل منزل در جایی مناسب، نزدیک در ورودی یک جاکفشی کمدی طبقه بندی شده قرار دهید. در صورت قرار دادن کفش ها داخل جاکفشی فاصله ی بین آنها را رعایت کنید؛ قرار دادن کفش های چرم کنار ورنی ها باعث رنگ دادن آنها به هم می شود.

10-در صورتی که هنگام پوشیدن کفش مشکل دارید از پاشنه کش استفاده کنید تا هم پایتان و هم پاشنه ی کفش آسیب نبینند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *