انقلاب ماسک در صنعت مد

آنچه سال‌ها بعد در آرشیوها، از این روز‌های جهان باقی می‌ماند تصاویری از انسان‌هایی است که ماسک بر صورت دارند. ماسک صورت به نماد دوران اپیدمی کرونا تبدیل شده است روز‌های سختی که مردم جهان هنوز از آن عبور نکرده‌اند.

آنچه سال‌ها بعد در آرشیوها، از این روز‌های جهان باقی می‌ماند تصاویری از انسان‌هایی است که ماسک بر صورت دارند. ماسک صورت به نماد دوران اپیدمی کرونا تبدیل شده است روز‌های سختی که مردم جهان هنوز از آن عبور نکرده‌اند.

کریستوس لینتری، انسان‌شناس پزشکی دانشگاه سنت اندروز اسکاتلند در گفتگو با نشریه نیویورک تایمز ماسک صورت را نشانه‌ای از چیزی می‌داند که «در عین پنهان کردن ارتباط برقرار می‌کند.» نشانه‌ای که می‌تواند در اعتراضات نماد همبستگی، در برخی نقاط جهان بخشی جدایی ناپذیر از صنعت مد و پوشاک و در دوران‌های اپیدمی نماد مقابله و پیشگیری از بیماری باشد.

ز ماسک‌های جراحی و تخصصی تا دست‌دوز و خانگی، ماسک صورت شاید از این پس و برای مدتی طولانی به بخشی از پوشاک روزانه ما تبدیل شود. کمبود ماسک‌های تخصصی و نیاز ضروری کادر درمانی به آن باعث شده تا بسیاری از افراد خودشان دست به کار شوند و در خانه برای خود ماسک صورت درست کنند. از سوی دیگر دولت‌ها هم به دلیل همین کمبود به مردم توصیه می‌کنند که خودشان با وسائلی که در خانه دارند ماسک درست کنند.

این داستان به ابتکار خانگی محدود نشده و تولیدی‌های کوچک و بزرگ پوشاک وارد عرصه تولید ماسک شده‌اند. برخی تولیدات دیگر خود را متوقف کرده و برای کمک به کادر درمانی ماسک جراحی و پارچه‌ای تولید می‌کنند و برخی دیگر ماسک را وارد بازار مد و لباس کرده و ماسک‌هایی با طراحی‌های خاص و رنگارنگ تولید می‌کنند.

از سوی دیگر در کشور‌هایی مانند چین تولیدی‌های ماسک‌های آلودگی هوا و ماسک‌های دوچرخه سواری و ورزشی نیز با افزودن فیلتر به محصولات خود آن‌ها را برای مقابله با ویروس کرونا (بیماری کووید ۱۹) به بازار عرضه می‌کنند.

اگر نگاهی به اپلیکیشن‌ها و سایت‌های خرید آنلاین چینی بیندازید، در اولین نگاه متوجه می‌شوید که محبوب‌ترین و پربیننده‌ترین محصولات آن‌ها ماسک‌هایی رنگارنگ، مبتکرانه با طراحی‌های جالب و حتی عجیب هستند.

1 دیدگاه در مورد “انقلاب ماسک در صنعت مد”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *