کیف های چرم و جین

نحوه نگهداری از کیف چرم طبیعی و مصنوعی

اگر مبلغ زیادی واسه خرید کیف چرم خود هزینه کرده باشین طبیعیه که درمورد نگهداری از اون حساس شید در این مقاله با ما همراه شید تا چگونگی نگهداری و مراقبت از شکل های جور واجور کیف چرم رو یاد بگیرین.

به گزارش آلامتو و به نقل از بامیلو؛ واسه حمل لوازم مهم و گرون، تا رژلبای رنگارنگ، همیشه به کیف دستی خود وابسته هستیم. بعضی وقتا عاشق ظاهر خاص و جدا کیفی میشیم، که به تنهایی در ویترینای شلوغ خودنمایی می کنه. بعضی وقتا هم چشم بسته و بی خیال نسبت به موضوع، فقط به کیسه ای فکر می کنیم که وسایل روزانه مون رو این طرف و اون طرف بکشیم. به هر حال، چه کیف محبوبمون چرمی و با سبک قدیمی باشه، چه جدیدترین اثر طراح معروف ایتالیایی، به نگه داری درست احتیاج داره. واسه تمیز نگه داشتن کیف چرم خود، روشای ساده زیر رو دنبال کنین.

نگه داری از چرم طبیعی و جیر

دستمال مرطوب بچه

آخر هفته ها، سطح خارجی کیف چرم خود رو با یه دستمال مرطوب بدون الکل، پاک کنین. این دستمالا به اندازه کافی لطیف ان که به چرم آسیب نرسانند و آلودگیا رو هم خوب از بین ببرن.

مرطوب کننده چرم

واسه حفظ نرمی و پاکیزگی کیف چرمی خود، یه نرم کننده مخصوص چرم جفت و جور کنین. این محصول از ترکای احتمالی که به مرور استفاده درست می شن، جلوگیری می کنه.

پاک کردن گردوخاک

واسه پاک کردن خاک از جیر طبیعی، از یه مداد پاک کن استفاده کنین. بعد خیلی راحت اون رو بتکونین.

نابود کردن لکه چربی

واسه نابود کردن لکه های چربی، از پودر بچه استفاده کنین. کافیه روی لکه رو به طور کاملً با پودر بپوشونه و بذارین یه روز بمونه. در صورت نیاز چند دوباره این کار رو تکرار کنین.

پاک کردن لکه جوهر

واسه پاک کردن لکه های خودکار از کیف چرمی خود، روی سطح اون الکل بمالید. اما واسه پیشگیری از کم رنگ شدن چرم، قبل از این کار اون رو روی سطح بدون لکه امتحان کنین.

حفظ و نگه داری چرم

کلا، واسه جلوگیری از ترک خوردن یا تغییر رنگ کیف چرمی خود، اونا رو دور از تابش مستقیم خورشید بذارین. بهترین راه واسه مواظبت از کیفای چرمی اینه که اونا رو در کیسه های پارچه ای ضد گردوغبار و در تاریکی نگه دارین.

نگه داری از چرم مصنوعی

پارچه میکرو فایبر

هفته ای یه بار کیف چرم خود رو با یکدست میکرو فایبر، از هر آلودگی پاک کنین. هم اینکه می تونین مانند چرمای طبیعی، از دستمال مرطوب بدون الکل استفاده کنین.

پاک کردن گردوخاک

واسه پاک کردن خاک یا هر آلودگی دیگری از سطحی خارجی یا داخلی کیف چرم، از صابون استفاده کنین. ترکیب آب گرم و یه قطره مایع شستشو رو، به کمک یه اسفنج یا پارچه به سطح کیف بکشین.

هنگام به کار گیری مواد شوینده واسه اجناس جیر، صابون یا هر مایع دیگه رو با پارچه به طور کاملً خیس پاک کنین، تا لکه پاک کننده روی سطح اون ایجاد نشه.

نابود کردن لکه قوی

واسه لکه های قوی مثل جوهر، مانند چرم طبیعی از الکل استفاده کنین.

جلوگیری از بوی نامطبوع

بهترین راه واسه جلوگیری از ایجاد بوی نامطبوع کیف چرم، قرار گرفتن در هوای آزاده. واسه نتیجه بهتر و سریع تر، اون رو با روزنامه بپیچید. روزنامه به سرعت بو رو به خود جذب می کنه.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *